VR İLE GEOMETRİ ÖĞRETİMİ
Bu çalışma, 9-10 yaş arası çocuklara geometri öğretiminde NeoTrie VR (Neotrie) adlı yeni bir sanal gerçeklik yazılımının potansiyel kullanımını incelemektedir. NeoTrie, Polonya’nın Żernica kentindeki bir okulda matematik derslerinin bir parçası olarak ilk kez test edilmiştir.
NeoTrie; öğrencilerin geometri bilgilerini düzenlemelerine, akıl yürütme becerilerini ve yaratıcılıklarını geliştirmelerine katkıda bulunmuştur.
Çalışmanın yapısı; yazılımın temel özelliklerinin açıklanmasını, kullanılan prosedürlerin detaylandırılmasını ve elde edilen sonuçların değerlendirilmesini içermektedir. Geometri öğretiminde geliştirilmesi gereken beş önemli beceri arasında görsel, sözel, çizim, mantıksal ve pratik beceriler yer almaktadır.
Çalışma, test dönemi boyunca öğrencilerin şekil alanı ve çevresi gibi temel geometri kavramlarını daha iyi anlamalarına yardımcı olmuştur. NeoTrie’nin kullanımı sayesinde öğrenciler, dikdörtgen ve kare gibi şekillerin alanını hesaplamayı ve örtüşen şekillerin matematiksel yapılarını inşa etmeyi öğrenmişlerdir. Ayrıca şekillerin kendi eksenleri etrafında döndürüldüğünde koni veya silindir gibi üç boyutlu nesneler elde edildiğini de kavramışlardır.
Programın etkileri; öğrencilerin mekânsal hayal gücünü geliştirmesi, daha hızlı ve etkili çözümler üretmesi, daha aktif ve iş birliğine yatkın hâle gelmesi, matematikte kendi yeteneklerine dair olumlu duygular geliştirmesi, derslere daha aktif katılım sağlaması şeklinde gözlemlenmiştir. Renkli görüntüler ve sesler, derslerin çekiciliğini artırarak öğrencilerin yeni bilgileri daha etkili bir şekilde benimsemesine yardımcı olmuştur.
Bu yazılım, matematik eğitiminde yeni teknolojilerin kullanımının önemini vurgulamakta ve gelecekte daha geniş alanlarda uygulanabilirliğini göstermektedir. Eğitimde teknolojinin dengeli ve etkili kullanımı, öğrencilerin matematik başarısını ve öğrenme motivasyonunu artırmaktadır.