EĞİTİMDE YAPAY ZEKÂ UYGULAMLALARI ULUSLARARASI PROJE PAZARI YARIŞMASI
Yarışmanın Amacı : Yapay zekâ verileriyle hazırlanan “Dijital Çoklu Zekâ Kütüphanesi” projesi, BİLSEM öğrencileri hedeflenerek oluşturulmuştur. Bu kapsamda öğrencilerimizin küresel eğitime entegre olmaları ve yapay zekâ okuryazarlığını geliştirmeleri amaçlanmıştır.
Yarışma Türü : Uluslararası
Yarışmayı Düzenleyen : Millî Eğitim Bakanlığı, Teknopark İstanbul, Cube Incubation
Ödül Sahibinin Adı : Şeyda HARMANCI - Mersin
Alınan Ödül : Katılım sağlayan öğretmenler arasında birincilik, genel ön kuluçka proje dalında üçüncülük.
Başvuru Şekli : İnternet üzerinden
Yarışma Hakkında : Bakanlığımızın Teknopark İstanbul ve Cube Incubation’un protokol imzalayarak yürüttüğü eğitimde yapay zekânın kullanımına yönelik süreçleri değerlendirmek, ulusal düzeyde yürütülecek çalışmaları belirlemek amacıyla “Eğitimde Yapay Zekâ Uygulamaları Uluslararası Proje Pazarı Yarışması” düzenlendi. Bu programa akademisyenler, girişimciler, politikacılar, sektör temsilcileri, öğretmenler ve diğer paydaşlar katılmıştır.
“Eğitimde Yapay Zekâ Uygulamaları Uluslararası Proje Pazarı Yarışması” çerçevesinde çeşitli etkinlik ve yarışmalar düzenlendi. Bu yarışmalardan biri olan “Educube Proje Pazarı Yarışması”nda kırk girişimci arasından tek öğretmen olarak “Dijital Çoklu Zekâ Kütüphanesi” projemiz üçüncü oldu. Günümüzde yapay zekâ uygulamaları sayesinde büyük veri kaynağının kullanılmasıyla kişiselleştirilmiş eğitim programları, bireysel performans takibi, ders içeriği hazırlama, öğretim modelinin belirlenmesi gibi işlemler eğitimin niteliğini önemli ölçüde yükseltmiştir. Öğrencilerimiz, zekâ çeşidine ve bireysel özelliklerine uygun yöntemlere ve bilgilere kısa sürede ulaşmaktadır. Bu da bizi MEB’e ait bir dijital kütüphaneye yönlendirmiştir.
Öğrencilerimiz istediği ve yeteneğinin olduğu alanda kısa sürede bilgiye ulaşabilecekleri yapay zekâ verileriyle hazırlanan dijital kütüphaneye ihtiyaç duymaktaydı. Biz de yapay zekânın günümüzün teknoloji trendleri arasında olduğunu ve eğitim alanına nasıl entegre edileceğini düşünerek yol haritası oluşturduk. Bu problemler ekibimizi “Dijital Çoklu Zekâ Kütüphanesi” projesine yönlendirdi.
“Dijital Çoklu Zekâ Kütüphanesi” ile hem ülkemizdeki öğrencilerimiz hem de yurt dışındaki kullanıcılar ekonomiklik ilkesi gereği bu projeden faydalanabilecektir. Bu proje ile öğrencilerin daha güvenilir
bir ortamda bilgiye ulaşmaları amaçlanmıştır. Gardner’ın çoklu zekâ kuramına göre her insanın özel yetenek alanları ve zekâsını kendine özgü kullanma biçimi vardır. Bu kuramı esas alıp yapay zekâ aracılığıyla projemizi hazırladık. “Çoklu Zekâ Dijital Kütüphane” ile her öğrencimizin özel yeteneğine ve ilgisine göre bilgiye kısa sürede ulaşmasını amaçladık. Projede yedi alana ait kütüphane bulunmaktadır: İngilizce, dil sanatları, matematik, felsefe, görsel sanatlar, müzik, fen bilimleri ve sosyal bilimler. Bu kütüphanelerde ilgili alana ait dört tane link bulunmaktadır:
*Alan Sözlüğü: Yapay zekâdan destek alınarak kullanıcı istediği kelimenin anlamına ulaşabilecektir.
*İz Bırakanlar: Alanda iz bırakan bilim ve fikir adamlarının biyografisine yapay zekâ destekli animasyon çalışması ile yer verilmiştir.
*Tarihî Gelişimi: Alanın Antik Çağ’dan günümüze kadar gelişimine yapay zekâ destekli animasyon ile yer verilmiştir.
*Konular: EBA’nın yaygınlaştırılması ve kullanımının artırılması amacıyla bu bölüme EBA entegre edilmiştir.