ALEV ALATLI

Sayı 2, Mart 2024 - ALEV ALATLI

“Aslolan helalleşmek olmalıdır. Helalleşmek mahkemede dava kazanmaktan daha üstün olmalıdır çünkü her yasal olan hak helal değildir ve olamaz. İflas eden kardeşinizin haraç mezat satışa çıkan evini satın almanız yasal hakkınız olabilir ama helal değildir. Raf ömrünü uzatmak için ekmeğin içine kanserojen madde koyan fırıncının yaptığı, formülü ambalajın üzerine koyduğu sürece yasal, dolayısıyla suçsuz ama helal değildir. Yasaların tanıdığı haklardan insanlık yada Allah adına feragat etmenin garipsenmediği bir yeni düzen getirmek zorundayız.”

Devamını Gör..
REKREASYON

Sayı 2, Mart 2024 - REKREASYON

Rekreasyon, insanların dinlenme, eğlenme ve boş zamanlarını değerlendirme amacıyla gerçekleştirdikleri etkinlikleri kapsayan geniş bir kavramdır. Spor, oyun, sanat, seyahat, açık hava aktiviteleri gibi çeşitli alanları içerir. Bireylere fiziksel ve zihinsel rahatlama sağlamak, stresi azaltmak ve genel yaşam kalitesini artırmak için yapılan çalışmaları kapsar.

Devamını Gör..
DİJİTAL MAHREMİYET

Sayı 2, Mart 2024 - DİJİTAL MAHREMİYET

“Sharenting” terimi İngilizce “share“ (paylaşmak) ve “parenting” (ebeveynlik) kelimelerinin birleşimiyle oluşan bir terimdir. Çocuğun her anını dijital ortamda paylaşmaktan kendini alıkoyamayan ebeveyn modeline “sharenting” denir. Türkçe karşılığı tam olarak türetilmemiş olsa da bu kavramı “paylaşan ebeveynlik” olarak çevirmek mümkündür.

Devamını Gör..
BANA MASAL ANLAT ÖĞRETMENİM

Sayı 2, Mart 2024 - BANA MASAL ANLAT ÖĞRETMENİM

Her şey, drama dersinde duyduğum cılız bir sesle başladı: “Öğretmenim, bize masal anlatır mısınız?” Hayal kurmayı unutmuşlardı ve biraz desteklenmeye ihtiyaçları vardı. Onlara sadece bir masal anlatacağımı sandım ama işin sonunda onlar bana yepyeni bir kapı araladılar. Sadece aralamakla kalmadılar, kapıyı sonuna kadar açtılar.

Devamını Gör..
TÜRK EDEBİYATINDA YAZAR ÖĞRETMENLİK GELENEĞİ

Sayı 2, Mart 2024 - TÜRK EDEBİYATINDA YAZAR ÖĞRETMENLİK GELENEĞİ

Öğretmenlik sadece bir meslek değil bir gelenektir kökünü ve birikimini çağlar öncesinden alan. Bu geleneğin bir ferdi olmaktan her öğretmen gurur duyar.

Devamını Gör..
DİL VE MEDENİYET

Sayı 2, Mart 2024 - DİL VE MEDENİYET

Bir milletin ana dili; onun medeniyet tanımını, içeriğini ve hatta seviyesini gösterir. Dilin malzemesi kelimedir. Milletin kelime hazinesi ne kadar genişse ve ne kadar kendisini tam olarak ifade ediyorsa dil, o nispette canlanır, canlı kalır. Bir kelimenin, bir milletin gönül ve tefekkür coğrafyasından dünyaya gelebilmesi için o milletin sevincini, hüznünü, zekâsını, hissini, buluşunu, üretimini, hayata bakışını yansıtacak dil estetiğine, dil gücüne sahip olması gerekir. Bu da yetmez. Milletin ve fertlerinin düşünen, üreten, sahip çıkan, daima araştıran, moral değerlerini yaşatan ve koruyan, milletler arasında gücüne güvenen olması da gerekir. Yani millet, asırlar boyu ne kadar kuvvetli bir şekilde dünya sahnesinde var olabiliyorsa dili de o kadar büyük bir şuurla doğar, büyür, gelişir ve iz bırakarak yaşar. Bir kelimeye o dili konuşanlar arasında ihtiyaç kalmamışsa ya da o kelimenin yerine ondan daha güçlü bir kelime dil ülkesinde tahtı devralmışsa işte o zaman, o kelime ölür.

Devamını Gör..
OKUMA VE YAZMANIN İŞLEVİ ÜZERİNE

Sayı 2, Mart 2024 - OKUMA VE YAZMANIN İŞLEVİ ÜZERİNE

Okumak, yazmak, düşünmek günlük hayatta hepimizin üzerinde en çok konuştuğu konulardandır. Konuştuğu diyorum çünkü toplum olarak ne okumada ne de yazmada istediğimiz noktaya bir türlü gelemediğimiz için iletişim becerilerimiz konuşmak üzerine kurulu. Konuşma da okuma, yazma ve dinleme gibi temel dil becerilerindendir.

Devamını Gör..
ÇEVRE DOSTU ELEKTRİKLİ ARAÇLARA TEKNİK BİR BAKIŞ

Sayı 2, Mart 2024 - ÇEVRE DOSTU ELEKTRİKLİ ARAÇLARA TEKNİK BİR BAKIŞ

Ülkemizde ve dünyada sıklıkla görmeye başladığımız elektrikli araçların önemini birlikte inceleyelim. Enerji verimliliği, sessiz ve konforlu olması, hız ve performanslarının giderek artması, azaltılmış gürültü kirliliği ve sürdürülebilirlik gibi birçok nedenle elektrikli araçlar son dönemde dikkatleri üzerine çekmeyi başarmıştır.

Devamını Gör..
KİTAPÇI

Sayı 2, Mart 2024 - KİTAPÇI

Onu ilk gördüğümde rafların önünde kitapları düzenliyordu. Mekân küçücüktü, bodrum katındaydı ve çok sıkıcıydı. En önemlisi de penceresizdi. “Neden pencere yok burada, sıkılmıyor musun?” dedim, “Yok.” dedi, sıkılmıyorum. İkinci, üçüncü defa gittiğimde soğuk şehrin sıcacık bir mekânında olduğumu hissettim. Yukarıdaki sorumun da cevabını buluvermiştim. Anladım ki kitaplar ısıtıyor bu mekânı ve kitaplardan oluşan binlerce penceresi var buranın.

Devamını Gör..
MÜNİRE TEYZE

Sayı 2, Mart 2024 - MÜNİRE TEYZE

“Hülya Hanım siz misiniz?” diye sordu. “Buyurun teyzeciğim, nasıl yardımcı olabilirim?” dedim.Bir öğrencinin anneannesi veya babaannesi sandım kendisini. “Ben sizin yeni öğrencinizim.” dedi. Öğretmeni ile ilk kez tanışan bir çocuk gibi ürkek, heyecanlı ve çekingendi.

Devamını Gör..
DENİZYILDIZLARINA ULAŞTIM

Sayı 2, Mart 2024 - DENİZYILDIZLARINA ULAŞTIM

Yazı yazmak için okyanus sahillerine giden bir yazar, sabaha karşı kumsalda dans eder gibi hareketler yapan birini görür. Biraz yaklaşınca bu kişinin sahile vuran denizyıldızlarını okyanusa atan genç bir adam olduğunu fark eder. Genç adama yaklaşır ve sorar:

Devamını Gör..
İNCE YOLLARDAN ERZURUM’A

Sayı 2, Mart 2024 - İNCE YOLLARDAN ERZURUM’A

Bir yola çıkacaksa insan önce içine içine adımlamalı. Niye gitmeliyim, nereye gitmeliyim? Kaçmalı mıyım yoksa aşmalı mıyım? Hiç olmazsa dağa taşa vurmalıyım kendimi.

Devamını Gör..
MATEMATİK HAYATTIR

Sayı 2, Mart 2024 - MATEMATİK HAYATTIR

Projenin Amacı: İlkokul 4. sınıfta matematik dersinin disiplinler arası yaklaşımla işlenmesinin öğrencilerin matematik başarısına etkisi.

Devamını Gör..
TEKNOLOJİ İNOVASYON ÇÖPLÜĞÜ (ÇİT)

Sayı 2, Mart 2024 - TEKNOLOJİ İNOVASYON ÇÖPLÜĞÜ (ÇİT)

Projenin Amacı: Teknoloji İnovasyon Çöplüğü Projesi (ÇİT), öğrencilerin yenilikçi düşünce alanında serbestçe çalışmalar yapabilecekleri bir eğitim ortamıdır.

Devamını Gör..
İNTERNET TABANLI OKUL TELEVİZYONU

Sayı 2, Mart 2024 - İNTERNET TABANLI OKUL TELEVİZYONU

Bilgi çağı olarak adlandırılan günümüzde medyanın önemi tartışılmaz bir gerçektir. Kurum ve kuruluşların kimliklerini yansıtan, faaliyetlerini topluma aktaran görsel, işitsel ve yazılı medya günümüzde büyük önem taşımaktadır. Bu teknolojinin eğitimde kullanılması, eğitimin kalitesini arttıracak ve toplumda yaygınlaştırılmasını kolaylaştıracaktır. İnternet Okul Televizyonu Projemiz, bilgi çağının önemli araçlarından olan internet ve televizyon teknolojilerini kullanarak internet televizyonu vasıtası ile eğitimi her yerde kolayca ulaşılabilir ve etkili kılmayı amaçlamaktadır. Özellikle okulumuzdaki eğitime yönelik çeşitli bilgilendirme ve duyuruların yapılması, uzaktan eğitim faaliyetleri, haberler, proje ve deneyler, çalışma ve başarıların paylaşılması ile kurumsal kimliğin yansıtılması konularında önemli bir paylaşım platformu hâline gelmiştir.

Devamını Gör..
DÜNYANIN ON BAŞARILI GENCİ - (TOYP)

Sayı 2, Mart 2024 - DÜNYANIN ON BAŞARILI GENCİ - (TOYP)

YARIŞMANIN ADI : Dünyanın On Başarılı Genci - (TOYP) YARIŞMANIN TÜRÜ : Uluslararası  YARIŞMAYI DÜZENLEYEN  : Genç Liderler ve Girişimciler Derneği (JCI)  ALINAN ÖDÜL : Birincilik Ödülü

Devamını Gör..
NASA Uluslararası Uzay Uygulamaları Yarışması (Space Apps Challenge)

Sayı 2, Mart 2024 - NASA Uluslararası Uzay Uygulamaları Yarışması (Space Apps Challenge)

Uluslararası Uzay Uygulamaları Yarışması (Space Apps Challenge), uluslararası bir eğitsel hackathondur. Eğitsel hackathon, kendini teknoloji alanında geliştirmiş ve konuya ilgi duyan yarışmacı takımların soruları cevaplamak, bilgi vermek, yardımcı olmak için yer aldığı; öğrencilerin ikişer, üçer, dörder ya da beşer kişilik gruplar oluşturarak yeni bir proje geliştirdikleri bir yarışmadır.

Devamını Gör..
ULUSLARARASI ÇEVRE EĞİTİM VAKFI ÖĞRETMEN ÖDÜLÜ (FEE)

Sayı 2, Mart 2024 - ULUSLARARASI ÇEVRE EĞİTİM VAKFI ÖĞRETMEN ÖDÜLÜ (FEE)

10 farklı ülkeden, 17 öğretmenden biri olan Nuray Eran Türedi, Uluslararası Çevre Ödülü’ne layık görüldü. Uluslararası Çevre Eğitim Vakfı (FEE) Öğretmen Ödülü; Eko-Okullar, Okullarda Orman (LEAF) veya Çevrenin Genç Sözcüleri (YRE) programlarında beş veya daha fazla yıl görev yapan ve kurumlarına katkı sağlayan öğretmenleri öne çıkaran bir ödül. Öğretmenler, Yeşil Bayrak, LEAF Ödülü veya ulusal bir YRE Yarışması için finalist olmaları gerekiyor. Seçilen öğretmenler, çevre eğitiminde mükemmelliği, gençlere ve gezegene bağlılığı temsil ediyor. YARIŞMANIN TÜRÜ : Uluslararası             YARIŞMAYI DÜZENLEYEN : Danimarka     ALINAN ÖDÜL : FEE Öğretmen Ödülü

Devamını Gör..
VATAN AŞKI

Sayı 2, Mart 2024 - VATAN AŞKI

Kahramanlık destanını şehit yazdı göklere, Milletim söz konusuysa içim sığmaz bir yere, Karış karış toprağına sahip çıkan gençleriz, Nöbet tutar bu vatanı yorulmadan bekleriz.

Devamını Gör..
ILGAZ’DAN GEÇERKEN

Sayı 2, Mart 2024 - ILGAZ’DAN GEÇERKEN

Rüzgârlardan kanat taktım dün gece,  Yoz turnalar gibi geçtim Ilgaz’dan. Doruklara boz dumanlar çökünce Enginde bir yayla seçtim Ilgaz’dan.

Devamını Gör..
AĞAÇLARI OLMALI HER İNSANIN

Sayı 2, Mart 2024 - AĞAÇLARI OLMALI HER İNSANIN

Ağaçları olmalı her insanın, Gölgesinde çıkarmalı yorgunluğunu, Ormana dikmeli asırlık koca çınarı, Bahçeye dikmeli kıpkırmızı taneli narı.

Devamını Gör..
BİR ŞAİRE YAKIŞIR

Sayı 2, Mart 2024 - BİR ŞAİRE YAKIŞIR

Akreple yelkovan dansı değildir zaman, Sana kavuşma ümidiyle akıp gider ellerimden. Zamanı yok eden varlığın,

Devamını Gör..
SEN

Sayı 2, Mart 2024 - SEN

Kayıp bir silüeti aramak, Parmak uçlarıyla, Sessiz, sedasız. Kaybolmuş sokaklarda,

Devamını Gör..